FAQs

DekaTuin Haarlem 023-5420022 DekaTuin Heiloo072-5320811

Welkom in ons support portaal

Frequently Asked Questions

  1. Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

    In onze webshop is het mogelijk een betaling te voldoen met de volgende betaalmethodes:

    • iDEAL
    • VVV Giftcard
    • CreditCard: Visa, Mastercard en Maestro
    • DekaTuin cadeaukaart: Vul tijdens het afrekenproces de cijfers van de streepjescode en het gewenst uit te geven bedrag in. Bekijk vooraf onder 'mijn account' hoeveel saldo er nog op staat. 
    • Achteraf betalen; Achteraf betalen is mogelijk bij zowel afhalen of laten bezorgen van een bestelling. Nadat het pakket is bezorgd of nadat de bestelling is afgehaald wordt een betaallink per mail verstuurd. Deze kan deze worden voldaan met iDEAL, creditcard of VVV giftcard.

    Kies je ervoor om de bestelling af te halen in een van onze winkels, dan is het ook mogelijk om voor betaalmethode Betalen bij afhalen te kiezen. In dit geval wordt het openstaande bedrag met pin, cash of cadeaukaart bij het afhalen en in de winkel voldaan.

    In onze winkels accepteren wij pinbetalingen, contante betalingen en de volgende cadeaukaarten:

    • DekaTuin cadeaukaart
    • VVV Giftcard
    • Nationale Tuinbon
    Lees meer

Nieuwste vragen

  1. Waar kan ik terecht met mijn klacht?

    Mocht u een klacht hebben over een van onze producten of dienstverlening dan kunt u deze op verschillende manieren aan ons kenbaar maken.

    U kunt contact opnemen met onze klantenservice per telefoon op 023-5516025 van maandag t/m vrijdag van 10.00-16:30 uur. Ook kunt u ons per e-mail op de hoogte brengen van uw klacht op klantenservice@deka-tuin.nl.

    DekaTuin zal binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie geven op uw klacht.

    Lees meer
  2. Kan ik een DekaTuin cadeaubon online inleveren?

    Vul tijdens het afrekenproces de cijfers van de streepjescode en het gewenst uit te geven bedrag in. Bekijk vooraf onder 'mijn account' hoeveel saldo er nog op staat. 

    Lees meer
  3. Zijn de getoonde prijzen inclusief bezorgkosten?

    Nee, bezorgkosten worden berekend naar grootte van het product en afstand van de filialen van DekaTuin. Kijk onder het kopje bezorgkosten voor meer informatie

    Lees meer
  4. Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

    Ja, de getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

    Lees meer
  5. Waar kan ik meer informatie vinden over de garantieregeling?

    Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

    Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.

    De kassabon dient hierbij als garantiebewijs. Wij zullen de klacht beoordelen en deze zo goed mogelijk trachten te verhelpen

    Lees meer
  6. Wat moet ik doen als ik een defect artikel heb ontvangen?

    Is het artikel stuk of beschadigd geleverd? Mail dan naar klantenservice@deka-tuin.nl.

    Voor een snelle en goede afhandeling dien je de klacht zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven. Vermeld het bestelnummer, de naam waarop de bestelling is geplaats, de productnaam het artikelnummer van het product. Betreft het een klacht over een artikel dat beschadigd (stuk) is geleverd, dan dien je foto’s mee te sturen van de buitenkant doos, inhoud in doos en het beschadigde artikel uit de doos.  

     

    Wij doen ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Een klacht wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Je kunt binnen 3 werkdagen reactie verwachten.

    Lees meer
  7. Waar kan ik een artikel ruilen of retourneren?

    Wilt u één van de door u ontvangen producten retourneren? Uiteraard kan dit.

    Stuur van te voren een mail naar klantenservice@deka-tuin.nl met daarbij het ordernummer en het nummer van het desbetreffende artikel.
    U onvangt dan het retourformulier, vult deze in en doe deze in het pakket welke u retourneert.

    Wilt u iets uit uw bestelling retourneren? Dit kan op verschillende manieren:

    • in één van onze filialen op vertoon van de aankoopbon of pakbon (kosteloos)
    • Via pakketdienst (kosteloos)

    Als het product in de originele verpakking zit, onbeschadigd is en niet gebruikt, kunt u deze binnen 14 dagen retourneren via een lokale pakketservice of in één van onze filialen. U ontvangt de waarde van de geretourneerde artikelen terug van DekaTuin, incl. verzendkosten. 

    Als u een bestelling retourneert, ligt de verantwoordelijkheid van het pakket bij u totdat DekaTuin dit ontvangt. DekaTuin is niet aansprakelijk voor eventueel verlies of beschadiging. We raden u daarom aan om een bewijs van levering te vragen. 

    Binnen 15 werkdagen na ontvangst door DekaTuin wordt het verschuldigde bedrag teruggestort.

    Lees meer
  8. Waar kan ik terecht met leveringsvragen?

    Voor algemene vragen en vragen over artikelen en bestellingen kunt u contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@deka-tuin.nl of telefonisch via 023-5516025.

     

    Lees meer